Koko koronavirusepidemian ajan olemme olleet näkyvästi esillä julkisuudessa ja viestittäviä asioita on ollut lukuisa määrä.
Teimme ensimmäiset viestintäsuunnitelmat koronavirukseen liittyen helmikuun alussa. Kun ensimmäinen tartunta todettiin HUSissa helmikuun lopussa, järjestimme tiedotustilaisuuden yhteistyössä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa suunnitelman mukaisesti.
Tästä käynnistyi poikkeustilanneviestintä, jonka kohderyhmiä olivat oman henkilökunnan lisäksi suuri yleisö, yhteistyökumppanimme sekä päättäjät. Viestintä on koko epidemian ajan osallistunut pandemian johtamisen kannalta keskeisiin työryhmiin ja viestinnän sisällä koronavirukseen liittyvät tehtävät keskitettiin pienelle ydinryhmälle.
Media- ja potilasviestintää
Koronavirusepidemia moninkertaisti ulkoisen viestinnän volyymimme. Julkaisimme vuoden aikana koronavirukseen liittyen noin 200 mediatiedotetta ja verkkouutista. HUSin asiantuntijat ja johto antoivat vuoden aikana valtavan määrä haastatteluita, osallistuivat ajankohtaisohjelmiin ja tiedotustilaisuuksiin. Näkyvyytemme mediassa lisääntyi merkittävästi.