TAVOITE 2022 |
TAVOITTEEN SELITYS |
YHTYMÄTASON
STRATEGINEN MITTARI |
VALITUT STRATEGISET PROJEKTIT
VUODELLE 2022 |
Meillä on riittävästi osaavaa henkilökuntaa |
- Hyvän johtamisen mahdollistaminen
- Yliopistollisen tutkimustyön mahdollisuuksien parantaminen
- Palkitsemisjärjestelmän ja työnjaon kehittäminen
|
Lähtövaihtuvuuuden muutos alle vuodessa lähteneiden joukossa (pois lukien eläköityvät) |
- Johtamisen ja lähiesihenkilötyön edellytysten varmistaminen (Yhtymähallinto, HR)
- Apotti asiantuntija (AA)/Physician builder (PB) –toiminnan vakiinnuttaminen kolmella toimialalla
- Apotti 2.0 – erikoistuvat lääkärit
(Sisätaudit ja kuntoutus)
|
Mittaamme hoitotuloksia ja kehitämme toimintaamme niiden ja saadun palautteen pohjalta kattavasti |
- Potilaan kokeman vaikuttavuuden strategista mittaria (15d) analysoidaan koko ajan säännöllisesti suhteessa operatiivisiin mittareihin (talous, asiakastyytyväisyys)
|
100 000 potilasta täyttää 15D-mittarin Maisassa |
- Potilaan kokemus ja toimintakykymittari hoidon laadun arvioinnissa (Neurokeskus)
- PROMIT fibrilloivat; asiakaskokemuksen
parantaminen eteisvärinä- ja uniapneapolkujen avulla
(Sydän- ja keuhkokeskus)
- Sanallisen kriittisen palautteen analysointi tekoälyn avulla
(Lasten ja nuorten sairaudet)
- Digipolulla huipulle (Pää- ja kaulakeskus)
- Päivystystutkimusten käyttö kuvantamisessa
(Diagnostiikkakeskus)
|
Parannamme kokonaistuottavuutta yhdessä sote-kumppaniemme kanssa hyödyntämällä yhtenäisiä prosesseja ja hoitoketjuja |
- Hoidon kokonaisläpimenoajan (perusterveyden ja erikoissairaanhoidon välillä), vaikuttavuuden ja tuottavuuden kehittäminen yhteistyössä kuntien / hyvinvointialueiden kanssa
|
Yhdessä kuntien ja tulevien hyvinvointialueiden kanssa valitulle tietylle riittävän kattavalle potilasryhmälle on kehitetty hoidon kokonaiskustannus- ja vaikuttavuusmittarit |
- Porvoon Liikkuva Sairaala LiiSa (Porvoo)
- Regional avdelningsverksamhet (Raasepori)
- Palliatiivisen konsultaatiotoiminnan kehittäminen HYKS sairaanhoitoalueella
(Syöpäkeskus)
- Lonkkamurtumapotilaiden hoitoprosessin kehittäminen
(Sisätaudit ja kuntoutus, Tukielin- ja plastiikkakirurgia)
- Psykoosin hoitoketju (Psykiatria)
- Asiakaslähtöiset päiväsairaalapalvelut – tarkkailua ja seurantaa vaativien potilaiden hoitoon pääsyn palvelumuotoilu (Tulehduskeskus)
- Monipalvelun laajentaminen (Asvia)
- Kilpailutuksen asiantuntijatyön kehittäminen
(Yhtymähallinto, Hankinnat)
|
Tuotamme sujuvat digitaaliset palvelut ja toimivat työkalut sekä asiakkaille että henkilöstölle |
- Maisa, sähköisen asioinnin portaali hyödynnetään kattavasti
- Asiakirjahallinta sähköistetään kautta HUSin
|
Pidetään 2021 digitalisaation mittarit:
- Maisa käyttöönotto >70% potilaista
- E-käyntejä >20% käynneistä
|
- ATEK digiloikka 2: jälkiseurannan tehostaminen
(Leikkaussalit, teho- ja kivunhoito)
- Etäyhteyden hyödyntäminen yhteispäivystyksen potilasvirran hallinnassa (Akuutti)
- Maisa ja potilaan esitiedot sekä ajanvaraus poliklinikoille (Naistentaudit ja synnytykset)
- Monikanavaisen digitaalisten asiakaspalveluiden kehittäminen
|