Helsingin Biopankilla on kaksi viestinnällistä päätavoitetta: juurruttaa biopankkitoiminta pysyväksi osaksi sairaanhoidon palvelujärjestelmää ja tuoda biopankkitutkimus ja -toiminta suuren yleisön tietoon.
Sairaaloiden henkilökuntaa ja potilaita laajemman kohdeyleisön tavoitamme sosiaalisen median kanavissa. Helsingin Biopankin Facebook-sivuille on kahden vuoden aikana tullut 469 seuraajaa. Twitterissä seuraajia on 880. Facebook- ja Twitter-tilien kautta lähti yhteensä 167 päivitystä biopankkitutkimuksesta ja -toiminnasta (86 twiittiä ja 81 Facebook-julkaisua). Helsingin Biopankin twiitit ja Facebook-julkaisut keräsivät yhteensä yli 190 000 katselua.
Yhteistyö potilasjärjestöjen ja kokemusasiantuntijoiden kanssa tiivistyi: moni kuukausittainen teematapahtuma järjestettiin yhdessä eri järjestöjen kanssa, mikä toi Helsingin Biopankille ja biopankkitoiminnalle lisää näkyvyyttä yli Meilahden rajojen. Kuukausitapahtumia järjestettiin muun muassa Oodissa ja Helsingin keskustan Stockmann-tavaratalossa.