Kehittäminen HUSissa
Yliopistosairaalana tehtävämme on varmistaa, että potilaamme saavat parasta mahdollista hoitoa hyvän asiakaskokemuksen sekä nykyaikaisten menetelmien ja teknologian avulla. Jatkuva kehittäminen ja innovointi ovat meillä avainasemassa tulevaisuuden uusia mahdollisuuksia kartoittaessa ja parempaa huomista luodessa.
Kaiken toimintamme keskiössä ovat potilaat ja arvokkain voimavaramme on oma henkilökunta. Kuuntelemme potilaidemme tarpeita ja palautetta kehittääksemme palveluitamme jatkuvasti. Myös potilaamme ja heidän läheisensä pääsevät kehittämään toimintaamme asiakasraadeissa ja kokemusasiantuntijoina.
Valmennamme, koulutamme ja tuemme johtoa sekä esihenkilöitä, sekä tarjoamme henkilökunnallemme koulutusta ja mahdollisuuksia osallistua tutkimus- ja kehityshankkeisiin. Tavoitteemme on luoda oppiva organisaatio, jossa uudet ideat ja menetelmät otetaan nopeasti käyttöön ja jossa kaikkia kannustetaan osallistumaan innovointiin.
Yhteistyökumppaneinamme on sekä julkisen että yksityisen sektorin toimijoita Suomesta ja ulkomailta. Teemme tiivistä yhteistyötä johtavien tutkimuslaitosten, yliopistojen ja yritysten, hyvinvointialueiden ja monien muiden kumppanien kanssa. Näin varmistamme, että tuoreimmat tutkimustulokset ja teknologiset edistysaskeleet siirtyvät nopeasti käytäntöön.
Olemme ylpeitä roolistamme terveydenhuollon kehityksen ja innovaatioiden eturintamassa ja katsomme luottavaisesti tulevaisuuteen. Tavoitteemme on olla kansainvälinen suunnannäyttäjä terveydenhuollon innovaatioissa ja kehityksessä.
Tekoäly ja digitalisaatio
Hyödynnämme tekoälyä ja kehittyneitä digitaalisia ratkaisuja diagnoosien tarkkuuden parantamisessa ja hoidon personoinnissa.
Uudet hoitomuodot
Kehitämme ja otamme käyttöön uusia hoitomuotoja, kuten geeniterapiaa ja kohdennettuja lääkkeitä, jotka tarjoavat uusia toivon näkymiä vaikeasti hoidettaville sairauksille.
Kestävät ratkaisut
Olemme sitoutuneet kehittämään terveydenhuollon ympäristöystävällisiä ja kestäviä ratkaisuja, jotka tukevat sekä potilaiden että planeettamme terveyttä.
Asiakasosallisuus
Meillä potilaat voivat vaikuttaa ja osallistua palveluidemme suunnitteluun, toteuttamiseen, kehitykseen ja arviointiin asiakasraadeissa, tutkimusraadeissa ja kokemusasiantuntijoina.
Lean-kehittäminen
Tuemme johtamista ja kehitämme toimintaamme lean-periaatteiden mukaisesti ja samalla teemme jatkuvan parantamisen lupaustamme todeksi. Lean-verkostomme toimii koko Uudenmaan sotealueen lean-kehittämisen tukena.
Yritysyhteistyö ja innovaatiotoiminta
Teemme tiivistä kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä eri yritysten ja toimijoiden kanssa muun muassa terveydenhuollon tuote- ja palveluinnovaatioissa.