Kehittäminen HUSissa
Yliopistosairaalana tehtävämme on varmistaa, että potilaamme saavat parasta mahdollista hoitoa ja hyvän asiakaskokemuksen. Tämä tapahtuu nykyaikaisten menetelmien ja teknologian avulla. Jatkuva kehittäminen ja innovointi ovat meillä avainasemassa, kun kartoitamme tulevaisuuden uusia mahdollisuuksia ja luomme parempaa huomista.
Kaiken toimintamme keskiössä ovat potilaat, ja arvokkain voimavaramme on oma henkilökuntamme. Kuuntelemme potilaidemme tarpeita ja palautetta kehittääksemme palveluitamme jatkuvasti. Myös potilaamme ja heidän läheisensä pääsevät kehittämään toimintaamme asiakasraadeissa ja kokemusasiantuntijoina.
Valmennamme, koulutamme ja tuemme johtoa sekä esihenkilöitä. Tarjoamme myös henkilökunnallemme koulutusta ja mahdollisuuksia osallistua tutkimus- ja kehityshankkeisiin. Tavoitteemme on luoda oppiva organisaatio, jossa uudet ideat ja menetelmät otetaan nopeasti käyttöön ja jossa kaikkia kannustetaan osallistumaan innovointiin.
Yhteistyökumppaneinamme on sekä julkisen että yksityisen sektorin toimijoita Suomesta ja ulkomailta. Teemme tiivistä yhteistyötä johtavien tutkimuslaitosten, yliopistojen ja yritysten, hyvinvointialueiden ja useiden muiden kumppanien kanssa. Näin varmistamme, että tuoreimmat tutkimustulokset ja teknologiset edistysaskeleet siirtyvät nopeasti käytäntöön.
Olemme ylpeitä roolistamme terveydenhuollon kehityksen ja innovaatioiden eturintamassa ja katsomme luottavaisesti tulevaisuuteen. Tavoitteemme on olla kansainvälinen suunnannäyttäjä terveydenhuollon innovaatioissa ja kehityksessä.
Tekoäly ja digitalisaatio
Hyödynnämme tekoälyä ja kehittyneitä digitaalisia ratkaisuja diagnoosien tarkkuuden parantamisessa ja ennakoivan, yksilöllisemmän hoidon suunnittelussa.
Uudet hoitomuodot
Kehitämme ja otamme käyttöön uusia hoitomuotoja, kuten geeniterapiaa ja kohdennettuja lääkkeitä, jotka tarjoavat uusia toivon näkymiä vaikeahoitoisista sairauksista kärsiville potilaillemme.
Kestävät ratkaisut
Olemme sitoutuneet kehittämään terveydenhuollon ympäristöystävällisiä ja kestäviä ratkaisuja, jotka tukevat sekä potilaiden että planeettamme terveyttä.
Asiakasosallisuus
Asiakkaiden osallisuudella tarkoitetaan sekä sisäistä kokemusta että aktiivista toimintaa. Osallisuus on tunne siitä, että kuulut yhteisöön ja yhteiskuntaan ja voit vaikuttaa itseäsi koskeviin asioihin. Osallisuus on keskeinen hyvinvointia ja terveyttä tuottava tekijä.
Lean-kehittäminen
Tuemme johtamista ja kehitämme toimintaamme lean-periaatteiden mukaisesti ja samalla teemme todeksi lupaustamme jatkuvasta parantamisesta. Lean-verkostomme toimii koko Uudenmaan sotealueen lean-kehittämisen tukena.
Yritysyhteistyö ja innovaatiotoiminta
Teemme tiivistä kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä eri yritysten ja toimijoiden kanssa etsien, tutkien ja kehittäen uusia terveydenhuollon tuote- ja palveluinnovaatioita.