Gå till huvudinnehåll

Nyhet Publicerad 19.7.2024 16.57

Microsofts världsomfattande problem syns som störningar också hos HUS

Nyckelord:
  • IT-förvaltning

Verkningarna av Microsofts it-problem började synas så småningom efter kl. 14 på eftermiddagen i de Microsoft-tjänster som HUS använder.

Problemen anknyter till Microsofts molntjänster. Som en följd av Microsofts problem har det förekommit tidvisa problem med inloggningen i webbplatsen Hälsobyn och i tjänsten Min vårdväg. 

Också i en del av de Microsoft-tjänster och applikationer som personalen använder har det förekommit störningar. 

Inga störningar har upptäckts i patientdatasystemens funktion. 

HUS it-förvaltning följer med situationen och vi meddelar ytterligare om störningarna blir värre. 

Respons

Hittade du vad du sökte?

Tack för responsen!

Tack för responsen!

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.