Maailmanlaajuinen Microsoftin ongelma näkyy häiriöinä myös HUSissa
Asiasanat:Microsoftin tietoliikenneongelmien vaikutukset alkoivat näkyä vähitellen HUSin käyttämissä Microsoftin palveluissa iltapäivällä klo 14 jälkeen.
Ongelmat liittyvät Microsoftin pilvipalveluihin. Niiden seurauksena Terveyskylä.fi-sivustolla ja Terveyskylän Omapolku-palvelussa on ollut ajoittaisia kirjautumishäiriöitä.
Myös osassa henkilökunnan käyttämistä Microsoftin palveluista ja sovelluksista on ollut häiriöitä.
Potilastietojärjestelmien toiminnassa ei ole havaittu häiriöitä.
Tilannetta seurataan HUSin Tietohallinnossa ja tiedotamme lisää, mikäli häiriöt laajenevat.
Uutista päivitetty 20.7. klo 11:35
Tilanne eilisten maailmanlaajuisten tietojärjestelmäongelmien jälkeen vaikuttaa HUSissa korjautuneen eikä uusia ilmoituksia virheistä ole tullut. Kaikki palvelut ovat olleet käytettävissä.