Anna palautetta
Voit antaa meille palautetta sekä hoidosta että yleisesti toiminnastamme. Palautteesi on meille tärkeä, sillä se auttaa meitä kehittämään palveluitamme.
Huomioithan palautetta antaessasi, ettei palautteeseen saa laittaa henkilötunnusta tai muuta luottamuksellista tietoa sinun tai toisen henkilön hoidosta. Tietosuojasyistä emme vastaa henkilökohtaista hoitoasi koskeviin kysymyksiin palautejärjestelmän kautta. Otathan näissä tapauksissa yhteyttä sinua hoitavaan yksikköön. Varattua aikaa et voi perua palautelomakkeella. Muistutuksissa ja kanteluissa ohjaavat potilasasiavastaavat.
Lisätietoja potilasasiavastaavista
Vastaamme asiakaspalautteisiin seitsemän arkipäivän kuluessa ja hyödynnämme niitä toimintamme kehittämisessä.
Anna palautetta – mielipiteesi on meille tärkeä
Voit antaa avointa palautetta joko tietylle yksikölle tai yleisesti koko HUSille. Jos haluat vastauksen, jätäthän meille yhteystietosi.
Valitse palvelu, josta haluat antaa palautetta
- Päivystys (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Laboratorio (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Kuvantamistutkimukset (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Naiset ja synnytykset (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Lapset ja nuoret (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Vatsa, suolisto ja sisäelimet (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Leikkaukset ja tehohoito (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Pää, kaula ja hermosto (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Mielenterveys (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Tuki- ja liikuntaelimet (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Syöpä (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Sydän, keuhkot ja verisuonet (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Tulehdukset, iho ja allergia (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Kuntoutus ja erityistyö (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Tukipalvelut* (katso listaus alta) (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Sähköiset palvelut (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
- Muut palvelut (Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
*Tukipalvelut = Arkisto, aulapalvelu ja neuvonta, kuljetuspalvelut, osastonsihteeripalvelut, ruokapalvelut, siivous, tuotteiden tai laitteiden tilaus-, toimitus- ja huoltoasiat, valokuvaus- ja videointipalvelut.
Asiakastyytyväisyys
Mittaamme asiakaskokemustamme kansainvälisellä NPS-suositteluindeksillä (Net Promoter Score). NPS-lukema voi olla mikä tahansa -100:n ja +100:n välillä. Mittaamme NPS-lukua kysymyksellä: ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit saamaasi palvelua läheisellesi, jos hänen tilanteensa olisi samankaltainen”. Tavoitelukumme psykiatrisissa ja päivystyspalveluissa on +50 ja muussa hoidossa +70.
Tammi-syyskuussa 2023 psykiatrian ja päivystysten NPS-luku oli 59. Muussa hoidossa NPS oli 83.
Lähetämme asiakkaillemme otantana tekstiviestinä asiakastyytyväisyyskyselyn. Viesti tulee numerosta 18588. Kyselyssä ei ole linkkejä, vaan siihen vastataan tekstiviestinä. Kysymyksiä on 2–3 ja niihin vastaaminen on maksutonta. Voit kieltäytyä asiakastyytyväisyyskyselyn vastaanottamisesta. Jos et halua kyselyä, voit olla yhteydessä suoraan sinua hoitaneeseen yksikköön.
Muut mahdollisuudet kehittää toimintaa
Sinulla on mahdollisuus kehittää toimintaamme myös tekemällä potilaan vaaratapahtumailmoitus, muistutus, potilasvakuutuskeskusilmoitus tai kantelu.